// Dreamer
//Dreamer
refresh Myself Twitter Instagram



Hi there, welcome to my old boring blog. Feel free to read some of my posts and navigate around here :)




struggle.


Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.
malam ni Allah datangkan mood untuk posted. heheh. baru nak masuk bulan 2, tapi fuh aku rasa mcm badan ni dah produktif setahun. kohkoh over bkhang. Baru habis demam, biasalah bila jarang badan cergas tup2 baru sebulan sekolah kena rentas desa, tusyen, hw pagi petang siang malam (ok ni muhong) mmg la gini ye dok. Aku pun tak cukup nafas nak catch up..tapi alhamdulillah Allah bagi sakit tak lama. kuasa Dia.
Aku ckp psai struggle. Nak struggle apa? struggle atau dalam erti kata melayu juang. nak berjuang untuk apa?
Aku tgh struggle.
Struggle untuk akhirat.
dan dunia.
kenapa aku struggle untuk akhirat dulu?
jadi kenapa aku dilahirkan sebagai Islam kalau bukan untuk syurgaNya.
bukan persoalan.
tapi kenyataan.
pastikah aku di syurga--
kalau dugaan yg diberikan kpd para nabi dan rasul tidak pernah aku rasai.
Allah berikan aku sedikit shj ujianNya.
hanya sedikit.
apalah sangat nak dibandingkan dgn ujian yg diberikan pada Kekasih hatiNya.
kerana apa?--
kerana Allah itu Maha Mengasihani.
"Allah will not burden a soul beyond that it can bear"
mampukah aku benar-benar bertahan
jika--
diberikan dugaan sepertimana para nabi dan sahabat dahulu diduga?
Dia. Dia Maha Mengetahui setiap apa yg ada dalam diriku--
juga kamu--
dan mereka.
Allah tahu aku bukan nabi apatah lagi rasul.
jauh lagi orang alim.
Kerna dia tahu, aku adalah aku--
jatuh-rebah-bangkit-jatuh-rebah-bangkit.
itu aku--
tidak pernah sedia bangkit.
dunia--
Aku struggle untuk masa hadapan.
bkn sekarang.
kalau aku hanya struggle untuk sekarang--
merana aku masa hadapan.
perit.
biasalah--
kehidupan.
bukan aku lah nak menunjuk alim.
sebab realitinya aku pun tidak alim.
apatah lagi nak 'menunjuk'.


Post a Comment